Terugreis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Berend en Joke Vries - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Berend en Joke Vries - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Berend en Joke

27 April 2018 | Frankrijk, Parijs

Wij zijn nu op de terug weg en wat hebben we allemaal gezien....
Een ruisende zee, dan weer blauw en dan weer groen, zo mooi en zo wijds en rustgevend! Pyreneeën met zijn sneeuw en zelfs in het begin op de berg lag er sneeuw. Kloven zo woest en zo mooi. Boven op het puntje van een berg, stond een klein kasteeltje. Op die camping plaats in een dorp, stonden we helemaal alleen, een havik zweefde heel dichtbij over ons heen, ik hield gelijk Mila in de gaten, hij kan wel denken dat zei een konijn was. Een heel koppel schapen aan de overkant, werd door een boer vanaf de weg geroepen, met Hee Hee en ja daar kwamen ze aan in galop, achter elkaar aan, er waren er wel honderd,zoveel. De laatste treuzelaars werden met een toeter aangezet, op te schieten. Aan de rivier gestaan, die had een stroom versnelling, die de eenden en zwanen geweldig vonden, hup mee laten drijven, weer naar boven en daar gaan ze weer. En dan al die palmbomen , dat lijkt zo mooi, sommige hadden verlichting er onder staan, prachtig.en die kasteeltjes onderweg, de ene nog mooier als de andere. Hele gele velden, met koolzaad, prachtig , veel gewandeld en gefietst, soms wel moeilijk, omhoog naar beneden pfffff.
Ook nog langs een meertje gekomen en daar waren allemaal flamingo,s en verderop zwarte ibussen ( vogels)
26 april op de duur door en om Parijs heen, tjonge wat een drukte, ze vliegen je links en rechts om de camper heen en opeens is daar de camping, stilte in het bos, dichtbij Parijs ! Kleine plekken met woeste bomen er tussen door, uitkijken dus, het eten was ronduit vies, ik had een biefburger die was nog rauw en koud, met aangebakken patat bah, Berend had een pizza... de volgende dag,storten we ons weer in het verkeer, we hebben het overleefd! Die avond bij de Belgische grens een camper plek aan het water. Zo, we hebben het leuk gehad , het was een fijne vakantie , nu de winterjas weer aan Haha

• 30 April 2018 - 11:53

Ella:

Wat een prachtig verslag. Dit pakken ze niet meer af.
    En idd wat een weer hier, jammer dat je geen zonnetje hebt kunnen mee nemen.
    Wel thuis!

• 30 April 2018 - 12:51

Sara:

Dat was wel weer een heel mooi verslag jullie hebben het naar jullie zin gehad en nu weer thuis in dit rot weer maar ze pakken jullie die mooie weken niet meer af fijn dat jullie er weer zijn

• 30 April 2018 - 20:41

Janna:

Nou super leuk ,elke keer even een verslag waar jullie zaten en wat jullie allemaal hebben mee gemaakt, heerlijk Weer erbij !!
    En ja dan kom je weer in nederland ,brrr net weer in het slechte weer,wat een verschil dan he,maar het word hier ook vast wel weer mooi !
    Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen en zonder pech !
    We gaan gauw even weer wat afspreken.