Een hele en een halve met de fiets - Reisverslag uit Puçol, Spanje van Berend en Joke Vries - WaarBenJij.nu Een hele en een halve met de fiets - Reisverslag uit Puçol, Spanje van Berend en Joke Vries - WaarBenJij.nu

Een hele en een halve met de fiets

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Berend en Joke

16 April 2018 | Spanje, Puçol

Vrijdag 14 April
Van Santa Marta, langs Santa Maria en nu in Puqol bij Valencia. Een leuke camping en wat een campers, ongelofelijk overal.

Bij die vorige camping zag Berend te laat dat hier ook een camperplaats was. Daar kan je voor niks staan en werkelijk er stonden er wel 70 campers op een stuk weiland. Dat is een gedoogplaats. Hij reed erbij langs om het even te laten zien, zooooo!

En op die vorige camping Santa Marta stonden we bij twee oude mannen, 1 in een camper en die andere in een caravanetje heel gezellig. Ze waren wel Spaans maar erg nieuwsgierig! De fitste man ging 's avonds vaak even wandelen, dat kon die andere man niet, slecht ter been. Die man kwam weer terug omdat hij een vest was vergeten aan te trekken met een muts. Rugzak op zijn schouders en wandelen maar. Ik kom hem tegen op de camping en hij liep al rondjes, hier kijken, daar kijken en Mila roepen, Olla,Olla. Ik zei nee, ze is doof, O hij ook. Na een halfuurtje rondkijken kwam hij weer terug, hahaha.

Vandaag 16 april staan we vlakbij Valencia op de camping, dichtbij....... 60 km. Mooie camping met ruime plekken. Vanmorgen gaan fietsen naar stadje Puqol, om boodschappen te halen. Berend zet de spurt erin en ik er achteraan in het stadje. Berend is 1 met zijn fiets, ik een halve, dus dat is vaak wachten voor hem. Vijf winkels bezocht, geeneen open. Nou dan maar even een terrasje zoeken. 't is zo warm en lang gefietst. Ik rij voorop en zie die man wel, die over wil steken, opeens steekt hij over hij zag mij niet en ik met mijn buik voorruit, speer hem weg. Hoor Berend nog met hem praten. Die man keek naar een auto aan de andere kant, hij moet naar mij kijken, die dommerd! Berend zei al, dat had heel verkeerd kunnen aflopen. Ik plat op de weg. Die man was zich ook dood geschrokken! Nou eerst maar terrasje wat drinken. Daarna een mooie kerk in, ik dan hè! Berend blijft buiten wachten... Stap ik naar binnen regelrecht in een kerkdienst, alle mensen kijken en ik in een hoekje blijven staan. Toen moesten ze allemaal gaan staan, ik stond al, dat scheelt en zachtjes weer naar buiten gevlucht! Teruggefietst, mooie omgeving hoor en langs het strand terug. Het was dus erg warm en heel veel mensen op het strand...

Morgen gaan we richting Taracona,plekje aan de de zee, hopen we.

  • 17 April 2018 - 08:46

    Janna:

    Haha , jullie beleven ook altijd wel wat,maar mooi dat jullie het zo treffen met het weer,en dat er overal al zoveel mensen aan het camperen zijn.
    Is altijd toch wel wat gezelliger dan om je heen. Heel veel fijne dagen nog in spanje ,en we volgen jullie op de voet !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berend en Joke

Familie de Vries

Actief sinds 11 Maart 2018
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6300

Voorgaande reizen:

19 Maart 2018 - 05 Mei 2018

Op avontuur in de camper

Landen bezocht: